Repareer jouw Apple iPad snel en vakkundig bij FlyFix

Gespecialiseerd in iPad reparatie
Doet de microfoon van je Apple iPad het niet meer, is je beeldscherm kapot door een (harde) val, wil je toestel niet meer opladen of start je tablet helemaal niet meer door waterschade? Maak je geen zorgen, wij zijn er om je hier goed bij te kunnen helpen en streven ernaar je problemen binnen een dag op te lossen. Prijsindicaties zijn te vinden per reparatie op onze website, maar wij zijn hiervoor natuurlijk ook telefonisch bereikbaar.
Wij werken met behulp van een haal- en brengservice om telefoonreparaties voor onze klanten zo gemakkelijk mogelijk te maken. Via onze website kan een telefoonreparatie aangevraagd worden. Indien dit voor 12:00 uur gebeurt komt onze koerier nog dezelfde dag naar je toe om het toestel op te halen. Wij streven ernaar om het gerepareerde toestel de volgende dag weer thuis bij je af te leveren. Met onze vliegensvlugge service doen wij onze naam eer aan.
De onderdelen die wij gebruiken voor reparaties zijn van hoogstaande kwaliteit en iedere door ons uitgevoerde reparatie kent 12 maanden garantie op reparaties.
Jouw toestel
Betrouwbare reparaties van begin tot eind.
Zorgvuldige reparaties, ondersteund door jarenlange ervaring

01. Meld je toestel aan

02. We kijken met aandacht

03. Repareren zoals het hoort

04. Vliegensvlug gefixed

05. Pas tevreden als jij het bent
FAQ & Support
Hoelang duurt een telefoonreparatie door FlyFix gemiddeld?
Wij voeren de reparaties gemiddeld binnen een half uur voor je uit. Ingeval van complexere problemen en bijbehorende reparaties kan de reparatie langer duren, maar dan laten wij dit altijd aan je weten.
Waarom werkt mijn touchscreen niet goed meer?
Een scherm hoeft niet zichtbaar gebarsten te zijn om defect te zijn. Bij schade, bijvoorbeeld door een val, kan de digitizer, het deel dat aanraking registreert, intern beschadigd raken. Dit veroorzaakt stroef of totaal niet reagerend gedrag. In sommige gevallen werken alleen delen van het scherm nog. Soms helpt een herstart, maar meestal is vervanging van het scherm (inclusief digitizer) nodig om volledige functionaliteit te herstellen.
Werkt Flyfix met originele onderdelen?
FlyFix werkt met originele onderdelen. In sommige gevallen is het voordeliger om te kiezen voor een zogeheten OEM scherm, deze schermen zijn van identieke kwaliteit en drukken de kosten van de reparatie. Al onze reparaties hebben altijd 12 maanden garantie op het onderdeel en de reparatie.
Mijn telefoon laadt niet meer op na waterschade – wat nu?
Waterschade kan zorgen voor oxidatie of kortsluiting in de oplaadpoort of op het moederbord. Probeer het toestel niet opnieuw op te laden, dit kan de schade verergeren. Zet het uit en laat het zo snel mogelijk nakijken. In veel gevallen kan Flyfix de oplaadconnector reinigen of vervangen en verdere schade voorkomen met een grondige waterschadebehandeling.
Behoud ik mijn gegevens/bestanden op mijn te repareren apparaat?
Bij alle door ons uitgevoerde reparaties is sprake van gegevensbehoud. Wel is het verstandig om regelmatig een back-up te maken van je gegevens omdat een smartphone het op een gegeven moment kan begeven. Dit staat echter los van de reparaties die wij uitvoeren.
Na een val blijft mijn telefoon hangen op het opstartscherm – wat is er mis?
Als je toestel niet verder komt dan het logo, is er vaak sprake van een ‘bootloop’. Een harde klap kan intern onderdelen losmaken of het opslaggeheugen beschadigen. Softwarematig herstel helpt soms, maar bij blijvend vastlopen is er mogelijk fysieke schade aan de opslagchip of het moederbord. Een professionele diagnose is essentieel om gegevensverlies of onherstelbare schade te voorkomen.
Mijn camera is wazig of trilt na een val – wat betekent dat?
Valimpact kan de lens ontregelen of de optische beeldstabilisator beschadigen. Daardoor ontstaan vage of schokkerige beelden. Ook kunnen interne componenten van de camera losraken of verplaatst zijn. In veel gevallen is een volledige cameramodule-vervanging nodig om de fotokwaliteit te herstellen. Flyfix kan dit snel en zorgvuldig uitvoeren.
Hoe zit het met de betaling van de reparatie als ik verzekerd ben?
Als je een inboedel- of reisverzekering hebt worden de reparatiekosten van je toestel meestal vergoed. De bijbehorende voorwaarden variëren echter wel per verzekeraar. Om deze reden raden wij onze klanten aan om van tevoren altijd contact op te nemen met de verzekeraar. Hiervoor bieden wij te mogelijkheid tot een kosteloze offerte om voor te leggen aan verzekeraars. Over het algemeen dien je de reparatiekosten eerst voor te schieten om deze vervolgens te claimen bij je verzekeraar middels een factuur. Als je hier meer informatie over wilt raden wij je aan om je verzekeraar te raadplegen.
Na het laten vallen van mijn telefoon werkt de aan/uit-knop niet meer – wat nu?
Een val kan de fysieke knop beschadigen of de verbinding met het moederbord verstoren. Soms zit er vuil achter of is het frame vervormd. Als de knop niet meer reageert, moet meestal de flexkabel of de interne klikmodule worden vervangen. Dit is een relatief kleine, maar belangrijke reparatie om je toestel weer bruikbaar te maken.
Mijn scherm blijft zwart, maar ik hoor meldingen – wat is er kapot?
Dit is een typisch symptoom van een defect LCD-scherm of een losgeschoten displaykabel. Het toestel zelf werkt nog, maar de weergave is uitgevallen. In de meeste gevallen is de schade beperkt tot het schermdeel en hoef je geen data te verliezen. Een nieuwe display zorgt dat je toestel weer normaal functioneert.
Na een val raakt mijn batterij ineens snel leeg – wat betekent dit?
Een val kan de batterij fysiek beschadigen of de batterijconnector losduwen. Ook interne cellen kunnen instabiel worden, waardoor de batterij sneller leegloopt of zelfs plots uitvalt. Dit is niet alleen onhandig, maar kan ook gevaarlijk zijn. Vervanging van de batterij is meestal nodig, en soms extra controle op moederbordschade.
De trilfunctie werkt niet meer na schade – kan dit gerepareerd worden?
Als je toestel niet meer trilt bij meldingen, is mogelijk de trilmotor losgeraakt of kapot gegaan door een val. Soms ligt het probleem bij de aansturing op het moederbord of een beschadigde flexkabel. In de meeste gevallen is dit goed te verhelpen met vervanging van het trilcomponent.
Vragen of advies nodig?
De technische experts van FlyFix staan klaar om al je vragen te beantwoorden.
Neem contact met ons op online of bezoek onze winkel in Sneek voor persoonlijk advies. Wij staan je graag te woord.

Heb je last van een kapot scherm, waterschade, een telefoon die niet meer opstart of een batterij die snel leegloopt? In deze FAQ vind je oplossingen voor veelvoorkomende problemen zoals een telefoon die niet oplaadt, een niet-reagerend touchscreen, defecte speakers of microfoon, en meer. Of je nu een Android of iPhone gebruikt, Flyfix staat klaar met betrouwbare reparaties, snelle diagnose en eerlijke service. Onze experts herstellen schade aan je smartphone, herstellen gegevens van kapotte toestellen en geven advies bij elke vorm van telefoonproblemen.