Repareer jouw smartphone snel en vakkundig bij FlyFix

Gratis haal- en
brengservice

Gecertificeerde
engineers

Originele
onderdelen

Vliegensvlugge
service

12 maanden garantie op reparaties

Gespecialiseerd in Smartphone reparatie

Een smartphone heeft tegenwoordig een belangrijke rol binnen de meeste gezinnen en bedrijven. Daarom is het erg belangrijk dat je smartphone goed werkt. Een kapotte smartphone door een scheur in het scherm of een gebroken scherm helpt daar niet bij. Daarnaast is de kans dat er vocht het toestel indringt erg groot, wat leidt tot nog meer schade.

Bij FlyFix repareren we elke merk smartphone en hebben de meeste onderdelen ook op voorraad. Denk hierbij aan alle typen schermen voor Apple en andere merken maar ook de accu’s die erbij horen. Naast het vervangen van schermen en accu’s doen we bij FlyFix ook ieder ander type reparatie. Dit kan variëren van het vervangen microfoon als je slecht of helemaal niet verstaanbaar bent aan de telefoon of het vervangen van de laadpoort als je telefoon niet of slecht oplaadt.

Als je niet zeker weet wat er mankeert aan je smartphone kun je langskomen in de winkel waar onze experts klaar staan om je te helpen en te adviseren. Dit kan met of zonder afspraak!

Geen tijd om langs te komen? Wij halen je toestel gratis op, en leveren hem weer gerepareerd retour op het gewenste adres. Of stuur je toestel gratis op met de verzekerde post. Wij versturen je een verzendlabel die je dan kan gebruiken om je toestel te versturen.

Jouw toestel

In de winkel binnen 1 uur gerepareerd

Met onze gratis haal- en brengservice binnen 2 werkdagen gerepareerd retour

Met onze gratis en verzekerde post binnen 3 werkdagen gerepareerd retour



Meer informatie

Wat wil je laten repareren?

Scherm reparatie

Het beeldscherm van een smartphone bestaat uit verschillende lagen met bijbehorende functies. Het touchscreen zorgt ervoor dat de smartphone met de hand bediend kan worden en het LCD- of OLED-scherm genereert het beeld. Scherm reparaties zijn nodig indien er scheuren in het beeldscherm zitten, het touchscreen niet (goed) reageert, de weergave van kleuren onjuist is of ingeval van andere vormen van schade aan het beeldscherm.

Waterschade reparatie

Doordat smartphones vrijwel altijd binnen handbereik zijn, is een ongelukje snel gebeurd. Neem bijvoorbeeld een glas drinken dat over het toestel heen valt, of een flinke regenbui die het toestel in de jaszak bereikt. Indien dit bij jou het geval is, is het zaak om het toestel zo snel mogelijk aan onze specialisten voor te leggen. Wij maken het toestel vochtvrij en zorgen ervoor dat eventuele corrosie verwijderd wordt. Snelheid is hierin echt must, waterschade kan namelijk snel veel schade aanrichten.

Apparaat onderzoek

Als het niet direct duidelijk is welke reparatie nodig is voor de problemen die je ervaart met je smartphone ervaart, is het nodig dat wij een diagnose stellen. Op basis van onze diagnose laten wij je weten welke reparatie het best passend is en wat voor kostenplaatje hierbij hoort. In geval van waterschade zijn wij genoodzaakt om eerst een waterschade behandeling uit te voeren. Onze technische experts zijn bedreven in smartphone reparaties welke zij uitvoeren met de juiste kennis en professionele apparatuur. Hierdoor worden problemen snel en efficiënt vastgesteld en worden de reparaties nauwkeurig uitgevoerd.

Batterij reparatie

Helaas is de originele batterijduur van smartphones niet oneindig. Dit kan voor vervelende situaties zorgen. Bovendien kan een batterij waarvan de kwaliteit te wensen overlaat ervoor zorgen dat er andere klachten ontstaan met betrekking tot de hardware van het toestel. Alle batterij gerelateerde klachten doen wij uitvoerig onderzoek om te kijken in hoeverre wij dit op kunnen lossen.

(Economische) Total loss-verklaring

Als de schade aan je toestel groter is dan de (dag)waarde ervan, is er sprake van een economisch total loss toestel. Het is in zulke gevallen over het algemeen onverstandig om je toestel te laten repareren. Indien op je toestel belangrijke bestanden opgeslagen zijn zonder back-up kan het wél verstandig zijn om op reparatie over te gaan. Als dit bij jou het geval is zorgen wij ervoor dat je weer bij je bestanden kunt. Daarbij stellen wij een zogeheten ‘economische total loss-verklaring’ op welke je op kunt sturen naar je verzekeraar. Hier ben je echter alleen bij gebaat als je je schade kunt verhalen op een inboedel-, reis- of elektronicaverzekering.

Andere reparatie

Ook voor andere reparaties van je smartphone kun je bij ons terecht. Denk hierbij aan het vervangen van knoppen, camera, luidspreker of microfoon.

Laagste reparatie prijsgarantie!

FlyFix biedt de beste service voor de laagste prijs. Wij staan garant voor 12 maanden garantie op reparaties en daarnaast de laagste prijsgarantie. Als je ergens een betere prijs vindt voor eenzelfde reparatie, brengen wij dit bedrag in mindering op je factuur.

Start je reparatie

Gratis haal- en brengservice

Wij komen je apparaat gratis ophalen
op jouw locatie in Friesland.

01. Meld je toestel aan ter reparatie

Selecteer je merk, type en model en je gewenste reparatie online.

02. Onze koerier haalt je toestel op

Meld je reparatie voor 12:00 uur dan komt onze koerier dezelfde dag langs om het toestel op te halen.

03. Zorgvuldige reparatie door FlyFix

Je smartphone wordt gerepareerd door de gecertificeerde FlyFix reparateurs.

04. Volg het reparatie proces online

Volg het reparatieproces via je persoonlijke FlyFix-profiel.

05. Ontvang je toestel binnen 48 uur retour

Binnen 48 uur ontvang je jouw toestel retour. We bezorgen hem bij je thuis.

FAQ & Support

A

Wij voeren de reparaties gemiddeld binnen een half uur voor je uit. Ingeval van complexere problemen en bijbehorende reparaties kan de reparatie langer duren, maar dan laten wij dit altijd aan je weten.

A

Als je kiest voor onze gratis haal- en brengservice of onze gratis opstuurservice ontvang je je toestel doorgaans binnen twee dagen na ophalen/opsturen weer thuis. Dus als wij je toestel woensdag ophalen, krijg jij deze vrijdag weer thuis. Zondagen tellen hierin niet mee omdat toestellen dan niet gehaald en gebracht kunnen worden. Als je gebruik wilt maken van een spoedreparatie kunnen wij deze in overleg op locatie uitvoeren.

A

FlyFix werkt met originele onderdelen. In sommige gevallen is het voordeliger om te kiezen voor een zogeheten OEM scherm, deze schermen zijn van identieke kwaliteit en drukken de kosten van de reparatie. Al onze reparaties hebben altijd 12 maanden garantie op het onderdeel en de reparatie.

A

Indien jouw apparaat nog binnen de fabrieksgarantietermijn van 1 jaar valt, vervalt deze zodra wij het toestel gerepareerd hebben. Dit is echter geen enkele reden tot zorg: wij bieden 12 maanden garantie op de door ons verrichte reparaties. Zie het dus vooral als een ‘ingewisselde’ garantie. Wij werken met onderdelen van hoogstaande kwaliteit en gegevensbehoud en verzekeren al onze klanten adequate reparaties.

A

Bij alle door ons uitgevoerde reparaties is sprake van gegevensbehoud. Wel is het verstandig om regelmatig een back-up te maken van je gegevens omdat een smartphone het op een gegeven moment kan begeven. Dit staat echter los van de reparaties die wij uitvoeren.

A

Nee, omdat wij alle reparaties uitvoeren met gegevensbehoud is het niet nodig om je toestel op te schonen voordat wij tot reparatie overgaan. Wel is het verstandig om regelmatig een back-up te maken van je gegevens omdat een smartphone het op een gegeven moment kan begeven.

A

Zodra jij je toestelreparatie online bij ons hebt aangemeld kun je via je persoonlijke FlyFix-profiel het reparatie-/bestelproces inzien. Wij zijn hiervoor natuurlijk ook telefonisch bereikbaar.

A

Als je een inboedel- of reisverzekering hebt worden de reparatiekosten van je toestel meestal vergoed. De bijbehorende voorwaarden variëren echter wel per verzekeraar. Om deze reden raden wij onze klanten aan om van tevoren altijd contact op te nemen met de verzekeraar. Hiervoor bieden wij te mogelijkheid tot een kosteloze offerte om voor te leggen aan verzekeraars. Over het algemeen dien je de reparatiekosten eerst voor te schieten om deze vervolgens te claimen bij je verzekeraar middels een factuur. Als je hier meer informatie over wilt raden wij je aan om je verzekeraar te raadplegen.